150 de ani de la punerea in functiune a liniei Oravita Anina


Aniversarea a 150 de ani de la punerea în funcțiune a primei căi ferate montane de pe teritoriul actual al României va fi marcată, în zilele de 20 – 21 septembrie 2013, printr-o serie de manifestări reunite în cadrul proiectului „Bucuria societăţii civile exprimată la a -150-a aniversare a Căii Ferate Montane Oraviţa – Anina”

sursa: http://www.infocs.ro/150-de-ani-de-cale-ferata-intre-oravita-si-anina-pe-semmeringul-banatean-video/

Mai multe informatii despre linia Oravita Anina vor fi dezvaluite  urmarind link-ul urmator: Oravita-Anina.

Anunțuri

2 gânduri despre „150 de ani de la punerea in functiune a liniei Oravita Anina

  1. Sarbatorim si apoi o inchidem. Respect pentru inaintasi, rusine pentru contempornii care privesc cu dezinteres cum se evapora patrimoniu istoric si turistic.
    M. Tranporturilor e culmea impotentei, nu face nimic nou dar distruge trecutul!

  2. Văzute de unii politicieni drept rămăşiţe ale trecutului comunist şi simboluri ale lipsei de exprimare individuale, toate acestea combinate cu efectele negative asupra oraşului, reţelele de tramvai din multe oraşe au fost desfiinţate sau reduse la dimensiuni inutilizabile, iar proiectele de construcţie/extindere a reţelelor de metrou rămân doar pe hârtie. Asemeni lui Prometeu, modul de transport cel mai ecologic se vede ciopârţit zi de zi şi victima unei lipse de comunicare şi de prezentare a noilor soluţii de construcţie şi operare a infrastructurii combinate cu noile concepte de vehicule (prietenoase cu oraşul, silenţioase, asigurând capacităţi de transport flexibile etc).
    Experienţa negativă a oraşelor din Vestul democratic este regretată şi sub presiunea marilor finanţatori instituţionali care, în goana după echilibru financiar pe termen scurt, ignoră impactul social şi economic la nivel urban şi naţional. Goana după reconstruirea străzilor pentru a face loc autovehiculelor individuale sau pentru construcţia drumurilor interurbane de mare viteză condamnă societăţile din Europa Centrală până în Asia Centrală la disiparea resurselor prin lucrările de distrugere a reţelelor existente, creşterea şomajului în rândul angajaţilor din verticala transporturi şi alte iniţiative dezvoltate în jurul vechilor reţele de transport, combinate ulterior cu costurile ridicate aduse de congestionarea drumurilor, reachiziţionarea de spaţii pentru construcţia unor noi reţele (aşa cum vedem că se întâmplă deja în Occident).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s