Dispret


In ciuda tuturor asigurarilor ca in perioada urmatoare nu vor exista restructurari la CNCF CFR SA, in data de 14 octombrie, administratia feroviara a aprobat in Consiliul de Administratie un PROGRAM DE RESTRUCTURARE, fara consultarea prealabila a sindicatelor si fara ca acestea sa fie invitate la sedinta. In hotarare se face mentiune ca  PROGRAMUL DE RESTRUCTURARE este conditionat de obtinerea aprobarii prin HG a platilor compensatorii.

De asemenea s-a aprobat devansarea trecerii a 980 km de linie la neinteroperabila și inceperea procedurilor de inchiriere a acestora, fapt care va afecta un numar de 1213 salariati.

Anunțuri

8 gânduri despre „Dispret

  1. Si tot asa se va continua. Pina cind? Pina cind salariatii de la cfr vor intelege ca trebuie sa se trezeasca la realitate si sa se lupte pentru apararea locurilor lor de munca si a drepturilor „suspendate”. Daca asteapta ca specialistii relatii sociale sa le organizeze lupta sau sa-i conduca in lupta, pot astepta mult si bine. Ce s-a facut pina acum e, cred, destul de concludent cum stam. Mai sunt citeva luni pina in martie -aprilie, cind se va fi gatat si ccm-ul asta, cind la negocieri se mai poate repara ceva. E singurul moment in care se mai poate face ceva cu adevarat si in conditii legale…in rest sunt numai tromboane. Daca atunci sunt tot aceeasi specialisti „cu pixul” in mina, va fi mai rau…si dispretul va continua! De noi depinde ce ne dorim!…

    • La ce te-ai gandit cand ai afirmat la „conditii legale”, poate ne luminezi si pe noi?
      Sa faca ce? Greva? Miting? sa bata cu pumnul in masa?
      La Tm ati mai tinut sus steagul luptei sindicale dar ati incept sa va sabotati singuri, unii din lideri sunt sunt ai administratiei, plang pe umarul acesteia in speranta ca vor prinde un loc mai cald!
      Spui ca specialistii nu sunt cum ar trebui.De ce nu-i schimbati? Nu cred ca daca cineva vine in fata oamenilor cu un program bun nu va fi luat in seama, dar de cele mai multe ori ne place sa stam pitulati sa faca altii treaba si sa criticam pe margine, ascunsi.

      • Conditiile legale la care ma refeream sunt exact cum ati intuit, la negocierile unui CCM daca partea sindicala nu mai „vinde drepturi” si nu se semneaza, se pot parcurge/ incepe etapele unui conflict de munca, pina la organizarea unei greve. Pichetarile, mitingurile se pot face pe durata negocierilor, negocieri care sa aiba din partea sindicala inca de la inceput niste obiective clare si sustinute de noi toti in baza unui mandat, in asa fel incit negociatorii sa nu mai faca „greseli” contra functii de specialisti!
        Spre mindria mea fac parte dintr-o organizatie sindicala care nu are niciun „specialist” si e impotriva acestora, pentru asta sunt alaturi de colegi de-ai mei supusi la diverse metode de „convingere” de catre prietenii cu functii ai acestora. Sper ca la noile negocieri sa nu mai auzim de functia asta! In legatura cu schimbarea, permiteti-mi sa va intreb acelasi lucru; ati incercat sa-i schimbati cumva pe specialisti? (asta daca sunteti membra a unui astfel de sindicat condus de astfel de indivizi). Despre programul bun pe care doriti sa-l vedeti adus in fata oamenilor veti auzi in curind, numai ca eu unul ma indoiesc ca va fi luat in seama de multi, avind in vedere ca dupa pierderea coeficentilor de ierarhizare din luna aprilie a.c.nu am vazut „miscari” de nemultumire impotriva „semnatarilor specialisti”, ba din contra acestia sunt in continuare sustinuti „bine mersi” de pierzatori!
        Aveti dreptate cind spuneti de unii care pling pe umarul administratiei, un sindicat proaspat infiintat si condus de organe de control (revizori regionali SC) care cu toate ca s-a infiintat de curind s-a si afiliat la marea federatie FNFMC….

  2. domnilor(nelor) am m-ai spus-o si o m-ai spun, aplicatii cu strictete litera instructiilor si regulamentelor de serviciu, daca „ei” ne duc la pierzanie sa nu platim pe mana lor

    • Da asta ar di o solutie, dar cine s-o aplice? Calea ferata a devenit o mare „cosa nostra”! Sefii sunt numiti si sunt pastrati in functie doar daca executa in mod fanatic dispozitiile sefilor ierarhici. daca ai pareri proprii, iesi din schema, ca la usa sefului ierarhic mai sunt 2-3 papagali gata sa-ti ia locul. Mai exista si usa dosnica a partidului…
      Cine sa aplice instructiile, cand toti ii canta in struna sefului…Frica e mai mare de sef decat de consecintele nerespectarii instructiilor!

  3. Nu e dispret e un management catastrofal, falimentar:
    – suntem platiti dupa „muschii” sefilor…se taie dupa bunul plac din ore, ore festive, suplimenatare, sporuri, diurne
    – facem munca nenormata, neevidentiata, la negru, voluntara,
    – nu se platesc delegatii sau se platesc dupa modelul de sus
    – nu se aduce echipament de protectie si lucru,
    – nu se mai aduce materiale de igiena, alimentaie de protectie,
    – apa, din 2 l/zi s-a evaporat in 0,3, de ceai nu se aude,
    – stam in frig in spatii insalubre care stau sa cada la primul vartej, dar avem paza privata, femei de serviciu private, pe comisionae bune,
    – cei de la linii iarna stau in frig, vara in caldura, afara si au cele mei proaste salarii, ba li se taie si din sporuri,
    – pensionarii au mai multe facilitati de calatorie decat noi, ei merg cu cupoanle si pe aututo si pe tren,
    – cumparam pe bani proprii hartie de xeros, consumabile, dosare etc
    – folosim calculatoarele aduse de acasa ca alea de la birou sunt antice
    – inventam documente, crestem birocratia ca sa aiba cei de prin birouri cat mai multe locuri de munca,
    – semnam conventii de esalonare pentru drepturi recunoscute si castigate de tribunale,
    – de 5 ani ni se ia din salar iar contractul colectiv e pentru muzeu,
    – nu respectam instructiile si ordinele de serviciu, asa cum se facea acum 10-20 de ani, altfel am inchide jumatate din sectiile de circulatie
    – administratia ne-a vandut la privat, acesta inghide linie dupa linie si noi inregistram pierderi,
    – papagalii ipotenti din B au promis ca vor rade si calea ferata, dupa modelul economiei, aruncand la fier vechi mii de kilometrii de cale ferata, pe care inaintasii nostrii le-au platit cu aur…se avanseaza chiar o cifra de viitor de 5k de kilometrii, apocaliptica!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s