Solicitari privind negocierea CCM


                        Federația Națională „Drum de Fier” București

 

Știință,

CNCF CFR SA

În baza prerogativelor pe care le aveți de a reprezenta interesele membrilor de sindicat din US Drum de Fier Timișoara la negocierile cu administrația C.N.C.F.  CFR S.A. vă solicităm următoarele:

  1. Prezentarea reală a situației actuale a salariaților de la infrastructura, care in ultimii patru ani, nu au mai beneficiat de nici o majorare de salariu în condițiile în care prețurile au crescut continuu la combustibili, alimente, servicii, taxe și impozite.
  2. Va reamintim, ca nivelul veniturilor salariale s-au micșorat chiar și față de cel din anul 2010 prin eliminarea unor drepturi câștigate cu mari eforturi, ce erau cuprinse în C.C.M. anterioare anului 2010, cum ar fi :
    1. Ajutorul material pentru recuperarea forței de munca (prima de concediu);
    2. Ajutorul material acordat cu ocazia sărbătorilor de Paște, Crăciun și Ziua Feroviarului;
    3. Salariu suplimentar;
    4. Tichetele de masă;
    5. Autorizațiile angajaților de călătorie gratuită pe calea ferată și permisele (membrilor de familie) de călătorie, inclusiv recâștigarea dreptului de circulație la clasa I.
    6. Plata delegațiilor la zi și în integralitatea lor;
    7. Decontarea contravalorii unui bilet de tratament sau odihna, familist sau individual, procurat printr-o unitate de turism, în cuantum de 50% (nu mai mult de 800 lei);
    8. Acordarea de categorii și clase de salarizare personalului salariat care îndeplinește condițiile de studii și vechime conform contractului colectiv de munca in vigoare;
    9. Stabilirea unor reglementări clare privind consemnul la domiciliu , încazarmarea la locul de munca și plata orelor efectuate sâmbăta, duminica și sărbătorile legale, pentru a evita tăierea orelor .

Numai pierderea acestor drepturi au diminuat veniturile salariale cu peste 25 %.

  1. Toți salariații de la infrastructura, au acceptat aceste pierderi considerându-le temporare în condițiile deosebite  ale crizei economice internaționale. Din păcate, la infrastructura, criza se perpetuează la infinit  și toate economiile făcute de administrație pe baza reducerilor de personal și diminuărilor salariale nu se regăsesc așa cum ar fi normal, într-o îmbunătățire a aprovizionării cu materialele necesare activității curente de întreținere și reparații la liniile C.F. În prezent, personalul cu răspundere în siguranța circulației , face eforturi deosebite, pentru menținerea  caii în parametrii obligatorii desfășurării traficului feroviar cu personal sub normativ și lipsuri la materiale de cale, scule, unelte, piese de schimb dotări.
  2. De asemenea va reamintim faptul că de cel puțin zece ani nu s-au mai făcut angajări pe funcțiile și meseriile de specialitate (meseriaș întreținere L, LA, mecanici mașini  grele de cale, mecanici întreținere utilaje, ingineri de specialitate etc.) media vârstei actualilor salariați trecând de 45 ani .

Față de cele exprimate mai sus, susținem în mod necondiționat orice acțiune revendicativa inițiată de organizațiile sindicale (miting, pichetare, greva) în limitele legalității.

În concluzie vă atenționăm ca tratarea cu superficialitate a solicitărilor prezentate și lipsa de fermitate în susținerea revendicărilor în fața forurilor sindicale superioare și administrației, ne rezerva dreptul să reconsiderăm statutul nostru ca membri de sindicat atât privind plata cotizației cât și orientarea către alta organizație sindicală care sa ne reprezinte interesele.

Anunțuri

3 gânduri despre „Solicitari privind negocierea CCM

  1. Pe “surse” va informam, chiar daca stiati, ca in 28.01.2014 liderii specialisti din federatiile sindicale de “top” (autointitulate semnatare – FDF+MC+FML) s-au intilnit cu Doamna Ministru si ceva reprezentanti din stafful domniei sale.
    Discutii ample, banuim, ca de obicei.
    Pe scurt:
    1. Incep necocierile de CCM. Cum bine se stie, totul va depinde de bugetul pe 2014, care ca de obicei sa lasa inca asteptat (zile,saptamini,luni) pentru a putea fi stabilit “inceputul” a ceea ce mai ramine de negociat.
    Concluzie: uite/nu-i bugetul, ai/n-ai ce negocia!
    2. Liderii specialisti au “atras atentia” (ca de obicei) asupra perioadei de “ïnghetare”a salariilor (pentru care au semnat anterior) care nu se mai “dezgheata”. Liderii specialisti au omis sa prezinte ca (sau au facut-o voalat) cotizantii devin “nervosi” la inghetul prelungit si incep a-i intreba cit au bagat in “frigiderul propriu” dupa ce au semnat anterior.
    Concluzie: macar in bugetul pe 2014 – spre 2015 sa fie prinse ceva semne de primavara/dezghet!
    3. Statutul feroviarului este inca in “miscare” intre Minister si Companiile feroviare. Dupa ce a fost probabil “pieptanat” pe la Minister a plecat sa-si “desavirseasca” formele pe la “manageri”, urmind sa-si continue aventura adoptarii. Se promite o “halta” dupa “desavirsire” in eventualitatea daca mai ramine ceva bun din el.
    Concluzia: mai e mult pina departe si nu se stie sub ce forma va ajunge!
    4.Dreptul la calatorie se discuta (la fel ca pina acum) undeva pe la Ministerul de Finante. Acolo se pare ca e un “balaur” care se tine tare si nu poate fi “imblinzit” de nimeni! Poate se lasa convins (el si altii) de cum e cu acest drept prin alte state.
    Concluzia: se discuta intens dar nu se stie cum arata ultimul discurs!
    5. Ideile manageriale de eficientizare prin disponibilizari “impuse de FMI” ar fi fost respinse de Doamna Ministru, urmind ca managerii si staful lor sa “transpire” in gasirea altor solutii de eficientizare. Nu stim daca sa credem sau nu ca in urma “transpiratiei” vor gasi solutii sau vor aplica “solutia FMI”. Liderii specialisti “sigur s-au gindit” la solutii de rezerva.
    Concluzia: se zice ca nu e nimeni aruncat peste bord, dar ar prinde bine un colac de salvare – 20-30 de salarii compensatorii trecute la concret in CCM!
    6.Diverse: ceva marafeturi cu “geniul” transformarii sectiilor/liniilor interoperabile in neinteroperabile si ceva “varuieli” la reglementari ce tin de verificarea sanatatii noastre mentale si fizice.
    Concluzia: idei, propuneri, “taino/taino prin coceni”!
    La sfirsit urari de bine si “o’m mai vedea ce’o mai fi”!
    SCURT COMENTARIU:
    Sunt sigur ca stiati de aceste discutii si la fel de sigur ca va intrebati de ce au participat numai cei de “top”.
    FSTFR; ANSF; FAF; ELCATEL sunt notiuni abstracte de care probabil nu are de unde (sau de ce) sa stie Doamna Ministru!
    Abstractul vietii tot mai grele a ceferistilor din aceste organizatii sindicale nu poate fi interesant pentru liderii specialisti semnatari, dar sa mai prezinte interes pentru cineva din minister!
    Prin “parafrazarea” unui stimabil coleg inchei cu o concluzie/intrebatoare: a cui parere mai conteaza?

  2. Pe sit-ul http://www.fstf.ro/?p=945#comments am gasit multe opinii ale unor colegi ceferisti exprimate in comentariile lor.
    Cu toate ca suntem multi nemultumiti ne complacem in situatia in care ne aflam, poate ar trebui sa ne stringem mai multi sa schimbam ceva.
    Aici am gasit un comentariu interesant pe care il redau mai jos:

    „Logica liderilor deveniti specialisti semnatari este simpla. Au tot interesul de a-si apara “cuceririle materiale” obtinute prin votul cotizantilor. De cele mai multe ori nici nu s-au mai obosit sa le ceara votul, au facuto fie formal fie s-au ales intre ei.
    Deci in fata cui ar mai putea da socoteala despre cum au negociat?
    Logica angajatorului e la fel de simpla. Are tot interesul sa aiba la negocieri astfel de lideri santajati cu specialitati de bonusuri de ani buni ca sa poata negocia numai in favoarea lui.
    Deci in fata cui sa dea socoteala daca a negociat avantajos?
    Logica celor care pierd din negocieri nu exista. Ei sunt cei mai multi. Ei sunt masini vi bune pentru munca, o masina trebuie doar sa functioneze ea nu are nevoie de logica.
    Masinile vi sunt lucratorii (si sclavii ereau tot lucratori) sau executantii. Pentru ei se aplica si e suficienta logica celorlalti.
    Deci ei nu au de ce sa dea socoteala, masina se strica, se repara sau se arunca (disponibilizeaza).
    Parafrazind un stimat coleg, imi spun parea mea intrebatoare chiar daca nu conteaza:
    Daca sunt o masina vie fara logica = nu gindesc, daca nu gindesc oare traiesc/exist?”

    Cele hotarite de US Drum de Fier Timisoara sunt si in asentimentul meu.
    E FOARTE CORECT SI SUSTIN INCLUSIV CONCLUZIA!

  3. CURAJOASA DECIZIE! Cred ca e impartasita de toti ceferistii, dar va fi greu la negocieri, mai ales daca nu se schimba tactica sindicatelor. Macar in ceasul al 12-lea sindicatele ar trebui sa fie pe aceeasi mana, sa ceara drepturile dinainte de 2010 aliniate la salariul mimim pe 2014.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s