Solidaritate


US Drum de Fier Timisoara este solidara cu orice forma de protest care are ca scop recuperarea drepturilor din Contractul Colectiv de Munca si care respecta cadrul legal.

In acest moment nu exista cadrul legal pentru declansarea unui conflict de munca, avandu-se in vedere faptul ca suntem inca la masa negocierilor pentru un nou CCM. Pe de alta parte ne mentinem mandatul dat comisiei de negociere prin Hotararea Consiliului National al FNDF.

7 gânduri despre „Solidaritate

  1. Solidaritate?
    Ieri ati blocat timp de 2 h absolut toate trenurile, calatori si/sau marfa (toate! ), venind cu pretentii de cresteri salariale de 10%.
    Asta in conditiile in care, acu’ o luna, venit si eu acasa dupa un an si dornic sa imi vizitez familia in provincie, am zis sa iau trenul, iar lucrurile au mers cam asa:
    Iau bilet la clasa I, pentru care platesc aproape dublul biletului la clasa a II-a. Trenul pleaca la timp, ajunge la timp, toate bune, daca ignor toaleta si usa vagonului, ambele nefunctionale.
    La intoarcere, tanti … sa-i spunem Geta, de la ghiseul din Vaslui imi ia comanda, tasteaza ca un melc in reluare (daca melcu’ ar putea tasta, ar fi aratat cam ca ea), ia banu’, imi da biletul, tot de de clasa I, si imi tranteste gemuletul in nas, toate astea fara macar sa se uite la mine sau sa zica ceva.
    Trenul pleaca la timp, dar ajunge la destinatie cu o ora mai tarziu. Nici priza nu am avut, sa deschid si eu laptopu’. Clasa I, da?
    Dragi impiegati, controlori, supra-controlori, oameni de la ghiseu, ma gandesc ca va era bine prin anii ’90 cand se mergea cu nashu’, banu’ venea, dar nu v-ati gandit ce o sa se intample peste 5,10,20 de ani, cand banii CFR-ului se vor fi terminat, iar veniturile CFR-ului vor fi scazut puternic, pentru ca nimeni nu isi cumpara bilet. Coruptia era in fata voastra, dar voi ati ales sa taceti mâlc si sa mergeti pe drumul asta, pentru ca voua va era bine.
    Acum, ce va doresc este ca CFR sa faca un efort si sa primiti aia 10%. Serios. Poate folositi o parte din aia 10% pentru un exemplar din Codul bunelor maniere sau un curs de Relatii publice. Mai bine! Poate faceti o greva, sa puneti presiune pe CFR sa schimbe liniile alea, din cauza carora un intercity merge la fel de repede ca un personal.
    In plus, de ce voi, ca angajati CFR, ar trebui sa mergeti gratuit cu trenul? Eu platesc 50% din transportul in comun pana la birou.
    Daca nu sunt clienti, nu sunt bani, economia o zice, nu eu. Iar clientii nu vin, pentru ca nu vor sa va deranjeze din hibernarea voastra tarzie din spatele ghiseului si nici nu vor sa isi petreaca viata in tren.

    • Tu crezi ca din cauza feroviarilor a intarziat trenul sau ca toaleta e mizerabila? Mai gandeste-te!
      Si apropo, nu s-au cerut majorari salariale ci doar drepturile furate de altii!

      • Am gresit eu, zicand ca angajatii CFR ar trebui sa plateasca transportul. Nu ar trebui sa il plateasca, asa cum se intampla in toata Europa cu angajatii companiilor de transport.

        Dar explicati-mi si mie: ce sunt acestea, drepturi „furate” de altii? Va place sa folositi cuvinte grele? Toata lumea va fura, toata lumea comploteaza impotriva Dvoastra, in timp ce Dvoastra nu ati gresit cu nimic, asa este? NU. Asta este un complex, este romanul victimizat din Dvoastra care vorbeste asa. Cat timp va merge bine, nu va intereseaza ce se intampla in jur. Acum, cand lucrurile se strica, brusc, toata lumea va fura, va transformati intr-o victima. Cand o sa intelegeti ca traiti intr-o societate, atunci o sa va fie mai bine.

      • Acum cativa ani cineva a hotarat diminuarea salariilor bugetarilor cu 25%, in acelasi timp, noua ceferistilor, ni s-a luat mai mult de 35% din venituri. Nu am mai recuperat nimic!

    • Cand esti singur, se poate trai si cu 350 Eur/luna, daca imparti apartamentul cu cineva, folosesti transportul in comun si nu te afisezi prin restaurante. Toata lumea a trecut prin asta, inclusiv eu. Insa noi suntem prea saraci pentru lucruri ieftine. Noi vrem masina, transportul in comun e pentru clasa de jos, in viziunea noastra. Nu concepem sa traim in apartamente de 30 m2, Doamne-fereste. Evident, nu generalizez spusele de mai sus, exista si exceptii. Ce incerc sa zic este ca nu poti avea pretentii salariale cand tu nu oferi nimic. Eu, ca si client, n-o sa mai apelez prea curand la CFR, din cauza comportamentului doamnei … femeii de la ghiseu. Care e consecinta? CFR nu mai primeste cei 240 RON pt un viitor bilet de tren. Consecinta imediat urmatoare este ca salariatul CFR nu primeste mai multi bani, pentru ca nu a fost suficient de inteligent incat sa imi vorbeasca frumos si sa scoata un „Buna ziua”, macar din politete, asa cum este normal. Este un cerc vicios, dupa cum observati.

      Venitul meu reprezinta o informatie complet inutila in momentul de fata. Venitul de 350 Eur, mentionat de Dvoastra, reprezinta o consecinta a inconstientei si ignorantei romanilor (de rand sau nu), de-a lungul celor 20 ani ulteriori caderii comunismului. Venitul, asa cum ii subliniati Dvoastra importanta in acest mesaj, este o consecinta stricta a atitudinii salariatului.

  2. Probabil,n-ai pe nimeni in intretinere,n-ai rate la banca(pt. un amarat apartament de provincie) si ai prea mult timp de irosit.Cred ca esti un un „fost”.

Lasă un răspuns

